onsdag 16 maj 2018

Måndagens symposium på Vitterhetsakademien

I måndags var jag inbjuden till ett symposium om forskning på äldre kyrkomusik och liturgi i Sverige. Symposiet hölls på Vitterhetsakademin i Stockholm. Jag var tillfrågad om att hålla ett föredrag om de bokinventeringar jag arbetar med, och berätta om de musikhistoriska fynd i form av handskrifter som jag hittat när jag grävt som en bokarkeolog på kyrkvindar och källare efter gamla bokrester. 

Här är några bilder från symposiet:

 Foto: Fanny Stenback

Foto: Fanny Stenback

Foto: Fanny Stenback


Deltagande vid symposiet...

 Foto: Fanny Stenback

 Jag presenterar inventeringsprojekten från Skara stift och Strängnäs stift 
Foto: Pia Letalick Rinaldi

Foto: Pia Letalick Rinalidi


Efteråt var det mingel och middag... 

Foto: Fanny Stenback

Foto: Fanny Stenback

 Foto: Fanny Stenback


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar